دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1398 - 11:55
اردکانیان در جلسه هیئت دولت:

2 میلیارد مترمکعب آب در خوزستان انباشته شده است

وزیر نیرو از انباشت 2 میلیارد مترمکعب آب بر اثر باران در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر : 376069

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه آب‌خیز کارون و کرخه حدود 15 هزار کیلومتر مربع برف داریم و تا دو میلیارد مترمکعب آب نیز در استان خوزستان انباشته شده است.


وی با اشاره به اینکه حجم آب زیادی در مخازن استان خوزستان وجود دارد، ادامه داد: آب ناشی از باران در کشور نعمت بزرگی است.


وزیر نیرو تصریح کرد: برای این آب‌های ناشی از باران چگالی‌سنجی در نظر گرفته شده و برای استفاده از آب برنامه‌ریزی شده است.


اردکانیان با بیان اینکه نمی‌توان با یک سال بارندگی مناسب درباره ورود به دوره ترسالی نظر داد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در مخزن سدهای کشور به بیش از 39 میلیارد مترمکعب رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 63 درصد افزایش پیدا کرده است.


وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر به لحاظ شدت، مدت و وسعت بی‌سابقه بوده و همین امر موجب شده تا برکات زیادی برای کشور به همراه داشته باشد و شرایط خوبی برای تأمین آب موردنیاز شرب و سایر مصارف به وجود آید.


وزیر نیرو با اشاره به اینکه سیلاب‌های اخیر در جنوب شرقی کشور موجب شده است تا آب موجود در چاه نیمه‌های یک، دو، سه و چهار سیستان به حدود 955 میلیون مترمکعب برسد، تصریح کرد: فارغ از اینکه کشور ما وارد دوره ترسالی شده باشد یا خیر، مسئله حائز اهمیت در اقلیم خشک و نیمه‌خشک ایران نحوه مصرف صحیح منابع است. کشور ما اگر در شرایط معتدل هم قرار گرفته و سالیان متمادی بارندگی مناسب داشته باشد باز هم بایستی در شیوه مصرف خود دقت کنیم.


انتهای پیام/4082/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته